تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۳۱
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۳۱۲۰۹۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس اتحادیه آهن و فولاد:

ارزانی بازار فولاد را دچار رکود کرده است| کارخانجات نگرانند

‌می‌متالز - رستگار، رئیس اتحادیه آهن و فولاد گفت: صنف آهن و فولاد در هفته‌ای که گذشت به خاطر ارزانی و عدم خرید و فروش دچار رکود شده است.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا رستگاربا بیان اینکه در هفته‌ای که گذشت صنف آهن و فولاد دچار رکود شده گفت: این موضوع به دلیل ارزانی در نرخ آهن و فولاد بود که باعث شد کسی به سمت خرید و فروش نرود.

وی افزود: بازار ساکت و دچار سکون شده که موضوعی بسیار نگران کننده است. مردم نگران این هستند که این وضعیت تا چه زمانی می‌خواهد همینطور باقی بماند.

با قطع و وصل کردن برق تولید فولاد از کار می‌افتد

رئیس اتحادیه آهن و فولاد گفت: اعضای اتحادیه آهن و فولاد دغدغه تولید و به فروش رساندن اجناس خود را دارند و امیدواریم که این اوضاع درست شود.

رستگار در ادامه با بیان اینکه در تابستان قطعی برق کارخانجات آهن و فولاد بسیار به ما صدمه می‌زند گفت: برخلاف دیگر واحد‌های تولیدی نمی‌شود برق صنایع فولادی را قطع کرد و انتظار داشت که پس از اتصال مجدد دستگاه‌ها به همان منوال پیشین کار کنند.

وی تاکید کرد: دستگاه‌ها و کوره‌های آهن و فولاد باید مداوم روشن باشند تا بتوانند محصول با کیفیتی را ارائه دهند. ما در جهان دارای جایگاه خوبی هستیم و نباید به راحتی این مقام را تحویل دیگر کشور‌ها دهیم.

تاسیس نیروگاه خورشیدی

رئیس اتحادیه آهن و فولاد با بیان اینکه اگر آنطور که گفته شده در کنار کارخانجات نیروگاه‌های خورشیدی نیز تاسیس شود می‌تواند مشکلاتی که در بورس به وجود آمده را حل کند، گفت: نوسان گیری، بازار سازی، رانت‌های مختلف و گرانی بی مورد آهن و فولاد نیز از بین خواهد رفت.

رستگار ادامه داد: در اینصورت هر کارخانه می‌تواند به اندازه مورد نیاز خود برق تولید و مصرف کند و مازاد را نیز به فروش برساند.

وی تصریح کرد: برق عمومی نیز می‌تواند بیشتر به صنایع خرد و کوچک برسد و کمکی نیز به صنعت برق کشور می‌شود.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده